Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi
ciasta nalesnikowe, farsze słodkie, wytrawne, rolady i torty naleśnikowe
sobota, 03 lipca 2010
Naleśniki z kawałkami czekolady i karmelizowanymi gruszkami

Troszke zmodyfikowałam ten przepis, bo niestety nie miałam gorzkiej czekolady, a tylko mleczną (więc dodałam jej nieco więcej do ciasta) i co najgorsze zabrakło mi łyżki kakao. Takim sposobem moje naleśniki wyszły nieco jaśniejsze, ale także przepyszne!!!  Mocno czekoladowe i chrupiące, mmmmm....Dodam jeszcze, że gruszki możemy zastąpić pomarańczami: obrane ćwiartki gotujemy w syropie z soku pomarańczowego i cukru. Przepis znalazłam w książce Martine Lizambard "Naleśniki słodkie, słone i pikantne". Gorąco polecam!

Składniki:

4 gruszki

sok z cytryny

40 g masła

40 g cukru

60 g rozdrobnionej czekolady

ciasto:

2 jajka

350 ml mleka

30 g masła

150 g mąki

20 g cukru (opcjonalnie)

40 g czekolady (zawartość kakao 70%)

2 łyżki kakao

szczypta soli

odrobina oleju do posmarowania patelni

 

Łamiemy 40g czekolady na drobne kawałki i topimy z masłem w naczyniu wstawionym do gotującej sie wody. Mieszamy do uzyskania gładkiego kremu i odstawiamy do wystygniecia.

W dużej misce mieszamy kakao, mąke, szczyptę soli, jajka i mleko. Na końcu dodajemy krem z czekolady i całość ubijamy trzepaczką, aby otrzymać jednolitą konsystencję. ciasto przykrywamy i odstawiamy na 1 godzinę.

Jeżeli ciasto jest zbyt gęste, rozcieńczamy je odrobiną mleka. smażymy 8 cienkich naleśników na beztłuszczowej patelni (posmarowanej odrobiną oleju, przed pierwszym smażeniem). gdy naleśnik zaczyna sie smażyć z jednej strony, przed odwróceniem posypujemy go łyżeczką rozdrobnionej czekolady.

Obieramy gruszki, kroimy je na ćwiartki, usuwamy gniazda nasienne i natychmiast skrapiamy sokiem z cytryny, żeby nie szczerniały.

Topimy masło na patelni na śmy na ogniu kilka minut. Owoce delikatnie obracamy na drugą stronę i smażymy do momentu, aż nabiorą złocistej barwy, a sos zgęstnieje. Układamy naleśniki na talerzach, następnie zawijamy drugą połową tak, by owoce znalazły sie w środku. Polewamy odrobiną sosu i od razu podajemy.

Smacznego!

środa, 30 czerwca 2010
Kakaowe naleśniki

Jedne z ulubionych nalesników mojej Córki. Przepis na nie znalazłam na opakowaniu kakao. Pysznie smakują bez dodatków albo z serkiem czy bita śmietaną. Z dżemem, np. brzoskwiniowym też są niezłe!

Składniki:

1 szklanka mąki

1/4 litra mleka

2 jajka

4 łyżki słodkiego kakao

1 łyżeczka cukru waniliowego

szczypta soli

1 łyżka oleju

 

Wszystko krótko , ale dokładnie miksujemy. Smażymy cienkie naleśniki i podajemy je z bitą śmietaną, serkiem homogenizowanym lub dżemem. Smacznego!

poniedziałek, 28 czerwca 2010
Naleśniki szwedzkie

Przepis na te naleśniki znalazłam dawno temu na blogu Anitki i muszę przyznać, że bardzo żałuje, iż czekałam tak długo z jego wypróbowaniem. Są przepyszne, delikatne, kruche, słodkie i baaaardzo aromatyczne. Polecam gorąco!

Składniki:

1,5 filiżanki maki pszennej

1 - 2 łyżki cukru

szczypta soli

po szczypcie cynamonu, kardamonu gałki muszkatołowej i imbiru*

3 jajka

3 filiżanki mleka

2 łyzeczki ekstraktu waniliowego

 

Wsypać suche składniki do miski i dokładnie wymieszać. Ubić jajka, dodać mleko i ekstrakt waniliowy. Wymieszać suche składniki z mokrymi, delikatnie, ale nie pozostawiając grudek.

Rozgrzać patelnię, delikatnie posmarować olejem i smażyć cieniutkie naleśniki.

Smacznego!

piątek, 25 czerwca 2010
Placuszki ryżowe

Kiedy zostanie Wam troche ugotowanego ryżu, warto na deser zrobić takie placuszki. Nie są  zbyt puszyste, ani lekkie, ale pysznie smakują. Przepis na nie znalazłam na blogu Majanowe pieczenie. Polecam!

 

składniki:

1 torebka ryżu (100g)

1 i 1/4 szklanki mleka

1 i 1/4 szklanki mąki

1 jajko

szczypta soli

1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

5 łyżeczek masła

 

Ryż ugotować na sypko. w misce wymieszać mleko, mąke, sól i jako, dodać ryż i stopione masło. smazyć na rozgrzanym oleju małe placuszki. Podawać z cukrem pudrem i ulubioną konfiturą lub dżemem.

smacznego:)

poniedziałek, 14 czerwca 2010
Racuchy ze słonecznikiem

Bardzo fajne, oryginalne racuszki. Najlepiej smakują na ciepło z dodatkiem ulubionej chrupiącej sałatki, np. z kapusty, sosem i ...piwem. Na zimno są również smaczne:) możemy je potraktować jako chrupki do różnych napojów. Spróbujcie...

Składniki:

10 dag ziaren słonecznika

10 dag bułki tartej

3 płaskie łyżki mąki pszennej razowej

2 łyżki startego żółtego sera

2 duże ząbki czosnku

jajko

mleko

sól, pieprz

olej do smażenia

 

Ziarno słonecznika zemleć, wymieszać z bułką tartą, mąką, serem, solą i pieprzem. Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, jajko oraz tyle mleka, aby z ciasta można było formować małe placuszki lub kulki wielkości orzecha włoskiego. smazymy je na rozgrzanym oleju. Kulki smazymy w głebokim tłuszczu, natomiast placuszki możemy smażyć na patelni teflonowej w niewielkiej ilości oleju. Po usmażeniu osączyć na papierowym ręczniku.

smacznego:)))

poniedziałek, 07 czerwca 2010
Bretońskie galettes

Gryczane naleśniki, najlepsze cienkie i dobrze wysmażone. Wtedy są kruche, ale jeśli będziemy je układać w stosik, zmiękną i staną sie bardziej elastyczne. Natomiast na drogi dzień według mnie tracą swój urok, są łamliwe i nie tak smaczne jak po usmażeniu. Przepis znalazłam w książce H. Szymanderskiej "Naleśniki, pierogi, krokiety".

Składniki:

50 dag mąki gryczanej

1 jajko, sól

1,5 szklanki zimnej, ale przegotowanej wody (dałam nieco więcej)

7 dag mąki pszennej

1 szklanka cydru (jabłecznika) lub mleka (dałam troche więcej)

2 łyżki oleju

 

Do miski przesiać mąkę gryczaną, wbić jajo, dodać sól i, mieszając drewnianą łyżką, stopniowo wlewać zimną wodę i wsypywać przesianą mąkę pszenną, ucierać (lub miksować) ok. 10 minut, przykryć, zostawić na noc. Następnego dnia wlać wino jabłeczne (lub mi olej. Ponownie bardzo dokładnie wymieszać, aż powstanie ciasto o konsystencji gęstej śmietany. Usmażyć cienkie naleśniki.

Bretońskie naleśniki można nadziewać przeróżnymi farszami, wykorzystując przepisy na farsze do pierogów, ale także mięsnym lub warzywnym ragout, łososiem, pikantnymi kiełbaskami (np. polską pieprzową )pastami z tuńczyka. Najpopularniejszym bretońskim nadzieniem są plastry szynki z połówkami jaj ugotowanych na twardo i kawałkami sera grujer.Ja natomiast jadłam je z pieczarkami podsmażąonymi z cebulką i boczkiem wędzonym, a także z białym serem na słodko i dżemem z czarnej porzeczki.

Smacznego!

15:26, andzia-35 , wytrawne
Link Komentarze (8) »
piątek, 04 czerwca 2010
Placki z tofu

Bardziej mi tu pasuje nazwa "kotlety z tofu":)) Ale jak by ich nie nazwać, smakują pysznie! Przepis znalazłam, w książce Biruty Markuzy "Omlet, placki, racuchy" i z konieczności odrobina go zmodyfikowałam. Białe tofu zastąpiłam wędzonym, a orzechy włoskie , grubo zmielonymi pestkami słonecznika. Dodałam również jajko, bo masa nie była zbyt plastyczna, byc może była to wina tofu wędzonego. polecam , nie tylko wegetarianom.

Składniki:

40 dag białego tofu (zastąpiłam wędzonym)

2 - 3 łyżki posiekanego szczypiorku

2 łyżki posiekanej natki pietruszki

3 łyżki posiekanych orzechów włoskich (zastąpiłam je słonecznikiem)

5 łyżek bułki tartej

2 łyżki startego żółtego sera (łatwo topliwego)

łyżka startego parmezanu

łyżka sosu sojowego

sól, pieprz

od siebie dodałam 1 duże jajko

dodatkowo:

olej do smażenia

zielona sałata

keczup+kwaśna śmietana

 

Ser tofu rozdrobnić widelcem i utrzeć w misce drewnianą łyżką. Dodać wszystkie wymienione składniki - wyrobić na spójną masę. Formować niewielkie placki i smażyć na gorącym tłuszczu z obu stron na ciemnozłoty kolor. Podawać od razu z zieloną sałatą i różowym sosem przygotowanym z kwaśnej śmietany i keczupu. Dobrze, przyznam sie....zajadałam je z chlebem posmarowanym masłem:-)

Smacznego:-)

niedziela, 30 maja 2010
Tort naleśnikowy z pieczarkami

Uwielbiam ten tort! Tak naprawdę uwielbiam wszystko co pieczarkowe:)

A jeszcze z dodatkiem beszamelu i sera zółtego...mmmm. Zawsze robie podwójną ilość naleśników, sosu i nadzienia, wiec mój tort jest troche większy i zawsze go troche pozostanie. Na drugi dziń kroje go w kawałki, układam na rozgrzaną patelnie z odrobiną oleju i obsmażam z każdej strony. Taki jest najlepszy!!!

Składniki:

Ciasto:

25 dag mąki

2 jajka

2 szklanki mleka

szczypta soli

łyzka oleju

Farsz:

50 dag pieczarek

duża cebula

2 łyzki oleju

sól

świeżo mielony pieprz

Sos beszamelowy:

5 dag masła

5 dag mąki

2 szklanki mleka

10 dag startego ementalera (zazwyczaj zastępuję goudą)

sól, pieprz

szczypta gałki muszkatołowej

oraz -

łyzka masła do posmarowania tortu


Pieczarki cebulę drobno pokroić(można je zetrzec na tarce). Wrzucić na rozgrzany olej i usmażyć.

Zrobić białą zasmażkę z masła i mąki na sos, zdjąć z ognia i rozprowadzić zimnym mlekiem. Gotować, mieszając, aż sos zgęstnieje. Dodać starty ser, wymieszać. Dodać również pieczarki z cebulą (odparowane), dusić przez chwilę, zdjąć z ognia.

Wszystkie składniki ciasta zmiksować, odstawić do lodówki na 20 minut. Następnie usmażyć  w miarę cienkie naleśniki (nie będzie to łatwe, bo ciasto jest dość gęste). w zaroodpornym naczyniu lub tortownicy ułożyć jeden naleśnik. Posmarować go grzybowym beszamelem i przykryć następnym naleśnikiem. Postępować tak, aż do wyczerpania naleśników i sosiu. Na ostatnim naleśniku położyć łyżkę masła, przykryć folią aluminiową i piec 30 minut w temperaturze 180st. C. Podawać na gorąco z sosem pomidorowym i surówką, np. z selera naciowego.

Smacznego!

czwartek, 27 maja 2010
Słodkie placuszki z kaszy gryczanej

Przepyszne placuszki, które moge polecić każdemu z czystym sumieniem:-) U nas w domu, wszyscy sie nimi zajadali. Są doskonałe na pierwsze lub drugie śniadanie z dodatkiem dżemu (najlepiej jakiegos kwaskowatego), a dodatkiem bitej śmietany będą super propozycja na pyszny deser. Przepis znalazłam na blogu W kuchennym oknie.Polecam gorąco!

Składniki:

1 szklanka kaszy gryczanej (suchej)

3 łyżki maki pszennej

3 jajka

4 łyzki cukru pudru

1/4 łyzeczki sody

1/4 łyzeczki soli

ponadto:

dżem jezynowy, jagodowy, poziomkowy, wiśniowy lub inny ulubiony

bita śmietana (opcjonalnie)

 

Kaszę przelewamy wrzątkiem na sitku, przekładamy do garnka i gotujemy w lekko osolonej wodzie, aż będzie miękka. Można ją odcedzić pozostawić pod przykrywką do ostudzenia, a nawet na calą noc. Mieszamy, mąkę, żółtka, sode, sól, cukier puder i kaszę, a następnie dodajemy ubita na sztywno piane z białek. Delikatnie mieszamy, drewniana łyzką. Na patelni rozgrzewamy olej i na gorący nakładamy łążką ciasto, formując dość grube placuszki. Smażymy na rumiano z obu stron. Podajemy z ulubionym dżemem i ew. z bitą śmietana. Pychota, mniam!

Smacznego!

wtorek, 25 maja 2010
Naleśniki z fetą i szparagami

Co zrobić , gdy pozostanie nam kilka nalesników? Najprościej posmarować je ulubionym dżemem, albo też prosto, posmarować fetą, posypać natka i zapiec na patelni z ugotowanymi lub odsączonymi z zalewy szparagami. Oczywiście, pod warunkiem, że lubicie szparagi. Ja przyznam sie szczerze, nie darze ich jakimś ogromnym uczuciem, ale czasem lubie je zjeść, najlepiej właśnie z fetą, która dodaje im ostrości:-)

Składniki

usmażone naleśniki (według ulubionego przepisu)

feta

szparagi białe lub zielone (ugotowane lue słoika)

posiekana natka pietruszki

 

Na naleśnik układam fetę pokrojoną na małe kawałki, posypuje natka i układam szparagi. Składam na pól lub zawijam i podsmażam. Gotowe:-)

Oczywiście szparagi można dodać juz na talerzu, ja jednak wolę ciepłe.

smacznego!

14:28, andzia-35 , wytrawne
Link Komentarze (4) »
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 12